.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمايندگان شمال پیگیر ممنوعيت واردات برنج و مركبات خارجي شدند

جمعي از نمايندگان شمال در نامه‌اي به رئيس‌جمهور با انتقاد از واردات و عرضه برنج‌هاي خارجي و مركبات، خواستار توقف اين رويه در كشور شدند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، در اين نامه سرگشاده خطاب به محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور آمده است: در حالي كه هنوز برنج‌ها و مركبات شمال كشور به بازار عرضه و فروش نرفته، متاسفانه بازار كشور مملو از برنج و مركبات خارجي شدند. اين در حالي است كه كارخانه‌هاي شاليكوبي و انبارها انباشته از برنج‌ها و مركبات داخلي است.
در ادامه اين نامه، نمايندگان خطاب به رئيس‌جمهور تاكيد كردند: انتظار داريم در جهت حمايت از كشاورزان و باغداران اين رويه را متوقف و برنج و مركبات خارجي تا جذب و فروش برنج ومركبات داخلي‌ عرضه نشود.
نمايندگان مجلس در پايان نامه خود با بيان اينكه كشاورزان و باغداران در حال نابودي هستند، خاطرنشان كردند: از وزيران جهادكشاورزي و بازرگاني انتظار داريم تدبير ويژه و فوري در اين زمينه بيانديشند.
اين نامه توسط عزت‌الله يوسفيان ملا، یکی از نمايندگان استان مازندران در حال جمع‌آوري امضاست و تاكنون به امضاي بيش از 50 نماينده در مجلس شوراي اسلامي رسيده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا لنگرودي 22 دي 1387
اين اقدامي است كه بايد قوياً ادامه يابد:
كشاورزان مظلوم گيلان و مازندران نبايد بيش از اين متضرر شوند.
در حالي كه دولتمردان آذري و اصفهاني ...هرچه بودجه و اعتبار و پول خزانه و بيت المال را به مراكز استان خود سرازير مي كنند. در حالي كه براي حمايت گندم كارانشان -كه آنها نيز از زحمتكشان كشورند -گندم كم هزينه را زير پر و بال انواع يارانه هاي بي زبان گرفته و در نهايت گندم با كيفيت و بي كيفيت را با قيمت تضميني نزديك به قيميت تضميني برنج خريداري مي كنند نبايد ساكت نشست. از حركت و تلاش جناب آقاي عزت اله يوسفيان قدرداني مي شود .از همه نمايندگان محترم خطه سبز مي خواهيم در جهت احقاق حق شالي كاران هر كاري از دستشان بر مي آيد انجام دهند شمالي هاي شريف و زحمتكش كه بيشترين فداكاري ها را در به ثمر رساندن انقلاب انجام داده است كمترين توجه و مرحمت نظام شامل حال آن ها شده است .چاي و ابريشم كه نابود شدند ...ذخاير دريايي كه اجازه صيد نمي دهد... زيتون كه حالت زار و نزار دارد... مركبات كه هزينه برداشت و بسته بندي و حمل نقل آن از قيمت خرده فروشي آن بيشتر است ...و اكنون هم نوبت رسيده است به برنج . برنج كار كه برنجش را سفيد كرده و نكرده حيران و ماتم گرفته است و برنجش روي دستش مانده است...پس اين گيلك هاي پاك نهاد و شرافتمند به كدام كسب و رزقي به روزي خود و حال خود و آينده خود اميد وار باشند .
واردات مركبات ، برنج و چاي بايد متوقف شود.
جناب آقاي مهندس اسكندري ، جناب رييس جمهور ، وزير محترم بازرگاني وضعيت كشاورزان شمالي را در يابيد. كشوري كه درياي توليد ميوه و بخصوص مركبات است چه احتياجي به واردات ميوه از شيلي(آن ور دنيا) دارد؟
كشوري كه برنج آن در گذشته نه چندان دور شهره عالم بود و توليد آن نيز در حد وفور و خود كفايي ، اكنون در چنگال برنج باسماتي وارداتي اسير است . ما چه نيازي به واردات برنج داريم. تا كي مي خواهيد فقط به آسايش و راحتي مصرف كننده فكر كنيد؟
براي حمايت از توليد كنندگان خودرو ، نفس مصرف كنندگان را بريده ايد. حال به حمايت توليد كنندگان كشاورزي مرز ها را ببنديد يا دستكم مانند خودرو تعرفه هاي گمركي150 و 200 درصدي ببنديد.
لطفا سانسور نكنيد كه از روي حب و بغض نيست.
رضا لنگرودي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.